Forever Young



Entries

About

Stuff

Linkies

FollowDashboard

bismillahirrahmanirraheeeeeem!
Saturday 31 May 2014 ? 0 Atashinchi ?
bismillahirrahmanirrahim. dengan nama Allah yang Maha pengasih lagi MAHA menyayangi. semoga Allah sentiasa merahmati langkah perjalanan hidup kita hingga akhirnya...in shaa ALLAH. harini 31/mei/2014, terima kasih Allah untuk anugerah yang tidak terhingga untuk aku, iaitu ibu. Most precious gift from U to me. aku ingat lagi, petang-petang aku akan tunggu ibu dekat langsir. aku tunggu ibu balik kerjaa. sungguh aku tak expect yang suatu hari nanti ibu akan pergi tinggalkan aku. why aku terlalu berharap yang ibu akan sentiasa ada disisi aku sampai aku mati? kenapa?  bila balik sekolah, ibu akan call! ibu tanya macam-macam.. sampai skrg ni, aku ini sebenarnya still tak boleh move on yg ibu dah takde. kdg kdg mcm gila pun ada. aku always tertanya2 "bila ibu nak balik ni......bila ibu nak balik kerja? bila ibu nak balik kursus ni? kakak rindu" "bila ibu nak telefon ni?" "kenapa ibu tak kejutkan solat subuh ni" "kenapa lampu dekat dapur gelap ni? ibu tak bangun lagi ke?" alluhurabbi, semoga aku redha dgn pemergian ibunda.. yakinkan padaku  ibu  telah lama pergi dari dunia ini dan takkan pernah kembali lagi. day by day aku go through hidup aku sorang2 tanpa pendorong, tanpa sesiapa yang menyokongku dari belakang.  juga, takkan ada lagi wanita yang akan masak sedap-sedap, teman buat kerja sekolah sampai lewat malam, suap breakfast pagi pagi, sediakan bekal untuk ke sekolah, telefon lepas balik sekolah, suruh solat, selalu sikatkan dan ikatkan rambut, 24 jam bersama bila aku sakit, lap air mata bila aku nangis, picitkan kepala bila aku pening, do everything demi aku... hm apa yang kau ada sekarang, semuanya milik Allah. tiada satu pun milik kau, termasuk ibu. reda lah menerima ketentuan ini. ALLAH choose u untuk hadap ujian ni sebab Allah tahu yang kau kuat dan kau mampu. Allah uji kau sebab Allah sayang kau. jangan mengeluh aishah.  ibu, tidur, berehatlah dengan tenang kat sana. Allah adalah pelindung dan penjaga yang terbaik. kakak disini akan selalu doakan ibu. doakan kebahagiaan ibu. terima kasih banyak-banyak. walaupun semua orang jauh dengan kakak, tinggalkan kakak, sakitkan kakak, ibu takkan buat semua tu kan? ibu sentiasa ada dalam hati kakak kan? ibu tak pernah mati dalam hati kakak kan? takde  siapa yang boleh gantikan tempat ibu dihati kakak. semoga ketenangan milikmu, ibu. terima kasih untuk segalanya yang ibu buat dan korbankan. endless love!..doakan kakak semoga sentiasa berjaya dalam hidup. and sorry sepanjang 13 tahun kita together ni, kakak ada buat ibu sedih marah kecewa. i didnt meant to ibu. and i never thought that hari tu will b d last time kakak jumpa ibu... im so sorry sbb tak sempat bahagiakan ibu... halalkan semuanya.. kakak sayang ibu! al fatihah 


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


/>